wtorek, 23 grudnia 2014

Nadziewane pierniczki

Jako, że święta coraz bliżej, dzisiaj przepis na pierniczki :)




Rok w rok, razem z babcią piekłam nasze rodzinne, tradycyjne pierniczki. W tym roku postanowiłam zrobić coś nowego 
(jako, że wszyscy mieli już serdecznie dość twardych jak kamień pierników mojej babci) i tak oto powstał ten przepis. Jest to zmodyfikowana wersja pierników ze strony kotlet.tv.
Pierniczki są naprawdę proste do zrobienia, choć nieco pracochłonne. 
Zapraszam do czytania :)

SKŁADNIKI:
Ciasto na pierniki:
2,5 szklanki mąki
1 jajko
3/4 szklanki miodu
1/4 szklanki cukru pudru
1 łyżka masła
2 łyżki przypraw do piernika
1 łyżeczka proszku do pieczenia
ok. 6 łyżek wody
2-3 łyżki kakao
Nadzienie:
Marmolada wieloowocowa
Lukier:
1 szklanka cukru pudru
ok. 2 łyżki wody (powinien być bardzo gęsty)
PRZYGOTOWANIE:
1. Wszystkie składniki mieszamy i zagniatamy ciasto. Ciasto powinno być lepkie.
2. Rozwałkowujemy dwa płaty ciasta, na jeden nakładamy (w pewnych odstępach) powidła. Potem przykrywamy drugim płatem ciasta, dociskamy i wycinamy kształty. W razie problemów odsyłam do bardzo szczegółowej instrukcji -> tutaj.
3. Pierniki układamy na blaszce do pieczenia.

Pieczemy ok. 15-20 min w temperaturze 180° C
Z przepisu wychodzi ok. 30-40 pierników (w zależności od wielkości foremek).

Po upieczeniu, pierniki smarujemy lukrem i wkładamy na 1-2 min do nagrzanego piekarnika. Ja dodatkowo ozdobiłam je posypką, ale nie jest to konieczne.

PS. Nie przesadzajcie z marmoladą bo pierniki mogą się nie skleić.

Wesołych Świąt! :)


2 komentarze:

  1. Wygląda bardzo apetycznie! Wesołych Świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham pierniczki :)
    Pozdrawiam,
    http://fit-healthylife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń