piątek, 30 stycznia 2015

Dietetyczne bułeczki bez mąki

Dzisiaj chciałabym podzielić się z wami moim ulubionym przepisem na bułki-szybkie, zdrowe i smaczne. Czego chcieć więcej?





SKŁADNIKI:
6 jajek
500 g twarogu chudego
15 łyżek otrębów owsianych
9 łyżek otrębów żytnich
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli, pieprzu ziołowego i kurkumy (dla koloru)
łyżka jogurtu naturalnego
łyżka mąki owsianej (ja użyłam domowej, czyli zmiksowanych płatków owsianych)

Opcjonalnie: zółtko/ser na wierzch, odrobina oliwy (nie będą się przyklejać do blaszki)

PRZYGOTOWANIE:
Mieszamy wszystkie składniki. Formujemy małe kulki (wielkości czubatej łyżki ciasta) i pieczemy 30 min w 160° C.
Z tej ilości ciasta wychodzi ok. 15 bułeczek.
PS. Nadają się do mrożenia. Nie polecam jedzenia dużej ilości na raz ze względu na ilość błonnika.





7 komentarzy:

  1. Nie znam takich bułeczek.
    Pozdrawiam,
    http://fit-healthylife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam, ile kalorii znajduje się w 100g. ?

    OdpowiedzUsuń
  3. kurczę, zrobiłam je ale nie wyszły mi takie ładne kulki tylko się rozlaly po całej blaszce i się z tego zrobiła jedna prostokątna cienka buła. chyba ciasto za rzadkie było, bo nie wiem co innego...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie tak,mi się nigdy coś takiego nie zdażyło. Może na przyszłość spróbuj robić bułeczki w formie lub papierkach do muffinek, wtedy powinny zachować kształt :)

      Usuń
    2. Dziś było podejście drugie, tym razem się udały doskonale. Masa była wyraźnie gęstsza niż poprzednim razem. Chyba wtedy dawałam za płaskie łyżki otrąb :). Są pyszne, dziękuję za przepis i pewnie nieraz tu jeszcze wrócę!

      Usuń
    3. Bardzo mnie to cieszy, polecam się na przyszłość :))

      Usuń